dijous, 10 de gener del 2013

cas KITE del propi procés d'aprenentatge

  A continuació presento el meu procés d'aprenentatge explicat en forma de cas o història seguint el model de base de dades KITE.
 

LA PRÒPIA EVOLUCIÓ DE L'APRENENTATGE EN L'ASSIGNATURA NTICEDU
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Ens trobem emmarcats dins de l’assignatura Noves tecnologies de d’informació i la comunicació dintre dels estudis de Psicopedagogia de la UOC. Aquesta assignatura pretén formar l’alumne en competència digital, tot despertant en ell nous interrogants i dilemes per a l’¡aprenentatge. S’han treballat idees com la tecnologia educativa i les relacions entre ciència-societat-tecnologia. La modalitat de treball ha estat múltiple: treball individual o en grup, fòrums i debats, diferents PAC’s, blogs, wiki,etc.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència  laboral/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
 -Cursos on-line, formació xtec i doqua.
-Pràctiques en 3 centres (públic, privat i concertat)
-Utilitzo sempre que puc la pissarra digital i totes les eines TIC que tinc al meu abast.
-Itinerari de Noves tecnologies durant la carrera de magisteri. Seminaris especialitzats.
En les meves pràctiques sempre he utilitzat les tic. El últim centre estava especialitzat en aquestes.
Tipus d’escola
UOC: Universitat Oberta de Catalunya, universitat en línia.

Localització del centre
Internet, virtual
---
Connexió
 Diàriament
Ordinador portàtil amb connexió a internet.
Localització dels recursos tecnològics
Al campus web.
---
Situació professional de l’alumne
 Treballo com a monitora d’extraescolars en una escola del meu poble. A més faig classes de repassos i canguratges.
---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
-Diplomatura de Magisteri d’educació Primària.
-Monitora de lleure.
-Cursant Psicopedagogia (2n cicle).
3r semestre a la UOC
Àrea / unitat
Noves tecnologies de la informació i la comunicació
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
1r:avaluació inicial dels coneixements previs de l’alumne.
2n:Debat sobre les relacions entre T-C-S.
3r:Mapes conceptuals.
4r: Informe de síntesi de canvi conceptual.
5è: Projecte final TIC.
6è: bloc durant tot el procés d’aprenentatge.
Totes les activitats les he fet individualment; he tingut de dedicar força temps a aquesta assignatura a causa del gran volum de feina que s’ha de fer i que cal portar al dia.

Nivell d’aprenentatge esperat
Aprenentatge significatiu amb canvi conceptual.
---
Tipus d’activitat
Treball de lectura individual, recerca, reflexió, organització d’idees, conflicte cognitiu, argumentació fonamentada, etc.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
-Campus virtual de l’assignatura, Bloger, Fòrums, Wiki, Cmaptools, woord, power point, base de dades Kite, etc

Raó per la qual la fa servir
Són les eines potenciadors i facilitadores de l’aprenentatge relacionat amb l’assignatura.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
-Activitats plantejades pel coordinador per tal de provocar en nosaltres un conflicte que ens portés al canvi conceptual i al aprenentatge.
---
Dificultats trobades
 Necessitat de molta implicació i treball personal. Gran dedicació.
---
Ajuda / col·laboració emprada
 L’ajuda i la col·laboració en els fòrums de l’assignatura ha estat clau. Com també la disponibilitat del consultor.
---
Rol del professor
Ha estat present en tot moment i ha potenciat el nostre aprenentatge. Ha actuat com a mediador.
---
Rol de l’estudiant
El protagonista del seu propi aprenentatge (actiu).
---
Resultats
Observacions
No ha estat una assignatura fàcil, però l’esforç dedicat ha donat el seu fruit i m’emporto un verdader aprenentatge del procés seguit.
---
Avaluació de l’aprenentatge
-Les pac entregades, el blog de seguiment de l’aprenentatge, la interacció en el fòrum i els debats plantejats. A més d’una pròpia autoavaluació i una avaluació a un company d’aula.
---
Lliçó apresa pel professor
  Importància de la implicació i la dedicació de l’alumne són claus per a l’aprenentatge.
---







Història complerta

Entrevistador: Hola, bon dia, moltes gràcies per atendre aquesta entrevista. Ens agradaria que ens poguessis fer un resum en 5 frases de com ha estat el teu aprenentatge a trets generals al llarg de l’assignatura de Noves tecnologies de la informació i la comunicació realitzada aquest semestre:
Clara: la veritat és que aquest semestre he estat cursant 4 assignatures més apart d’aquesta i això ha fet que no hem pogués dedicar tant com hauria volgut a aquesta assignatura. Tot i això, el treball que he realitzat ha estat molt correcte i n’he pogut extreure nous coneixements. M’ha agradat força com s’ha estructurat l’assignatura, tot i que hi ha força feina.

Entrevistador:Què és el que t’ha agradat més d’aquesta assignatura?
Clara:el que m’ha agradat més d’aquesta assignatura són els debats i la relació que hem establert en els fòrums i els debats, ja que en aquests espais s’han compartit molt bones reflexions i experiències.

Entrevistador: Les teves pronòstics sobre aquestes assignatures s’han complert?
Clara: havia sentit comentaris de què aquesta assignatura era dura en quant a volum de feina i la veritat és que ha estat així, però realment val la pena.

Entrevistador:Dius què ha sigut un procés dur, perquè?
Clara: ha estat un procés dur, perquè l’assignatura té molts fronts oberts: blog, debat, fòrums, lectures, wiki,etc. I per tant és necessita estona i paciència per poder-ho fer tot. En alguns casos es trobes amb problemes que no saps com resoldre i et desmotives, tot i que sempre te n’acabes ensortit i en tens un bon resultat.

Entrevistador:Com has resolt els dubtes i les dificultats que has mencionat?
Clara: els dubtes i dificultats trobats els he pogut resoldre gràcies als companys d’aula i el propi consultor de l’assignatura, ja que gràcies als fòrums hem anat resolent els dubtes i reforçant, així, els nostres aprenentatges.

Entrevistador: Per acabar ens agradaria que ens diguessis si ha estat un verdader procés d’E/A i perquè?
Clara: sí que ha estat un verdader procés d’aprenentatge, ja que en cap moment se’ns ha donat la resposta fàcil, sinó que hem tingut de recercar-la nosaltres mateixos. Aquesta recerca i reflexió constant en tot moment durant l’assignatura m’ha permès ser molt conscient dels meus progressos i m’he adonat que tots els nous aprenentatges anaven sent integrats amb els coneixements sobre el tema que ja tenia.

Entrevistador: sembla, doncs, que acabes l’assignatura amb un bon regust de boca?
Clara: doncs sí!

Entrevistador: doncs, moltes gràcies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada